Dank allemaal!

Waarover praten zij?

Over televisie, media, film, theater, cabaret, muziek, sport, politiek, en alles wat ons maar bezighoudt.


Lonneke
Berichten: 847
Lid geworden op: 06-12-2009 15:42

Bericht door Lonneke » 12-12-2009 23:58

SubRosa schreef:De kolenboer........ ::>>

Daar had ik het laatst nog met mijn moeder over: die hadden dat vroeger ook, maar dat was voordat ik geboren was. Wij hadden nog wel een kolenhok in de schuur, maar dit werd niet meer gebruikt.
Irma, je snapt dat je hier uitgemaakt wordt voor soort van prehistorisch? :P ::>> Whahaha! Sorry, moest even (A)

sisterirma
Berichten: 5671
Lid geworden op: 05-12-2009 13:46

Bericht door sisterirma » 13-12-2009 00:15

Had ook niets anders verwacht. Ben per slot van rekening 109 :P

Je kan er om lachen maar toen ik hier kwam wonen was ons enige manier om ons huis te verwarmen een open haard :lol: Bij het volgende huis was het iets meer, een open haard die ook beneden radiatoren verwarmde dmv een backboiler, die achter de open haard zat en door het koolvuur verwarmd werd.
Nu hebben we olieverwarming maar de open haard heeft ook een backboiler die het water voor de verwarming kan verwarmen. En in de open haard kan je van alles stoken dus zo gek is het nog niet.

SubRosa
Site Admin
Berichten: 10484
Lid geworden op: 04-12-2009 17:34

Bericht door SubRosa » 13-12-2009 10:58

Lonneke schreef:
SubRosa schreef:De kolenboer........ ::>>

Daar had ik het laatst nog met mijn moeder over: die hadden dat vroeger ook, maar dat was voordat ik geboren was. Wij hadden nog wel een kolenhok in de schuur, maar dit werd niet meer gebruikt.
Irma, je snapt dat je hier uitgemaakt wordt voor soort van prehistorisch? :P ::>> Whahaha! Sorry, moest even (A)
Dat zie jij toch helemaal verkeerd Lonneke. In fact: jij bent degene die Irma in een prehistorisch daglicht zet. (A)

Irma's woonomgeving is misschien een beetje prehistorisch. Maar dat vind ik juist heel sfeervol. :lol: :lol:

Afbeelding

InDuRoOw
Berichten: 2474
Lid geworden op: 06-12-2009 08:29

Bericht door InDuRoOw » 13-12-2009 11:26

Irma's woonomgeving is misschien een beetje prehistorisch. Maar dat vind ik juist heel sfeervol. :lol: :lol:

Afbeelding[/quote]

Hahahaha! O>)

sisterirma
Berichten: 5671
Lid geworden op: 05-12-2009 13:46

Bericht door sisterirma » 13-12-2009 12:19

Wat hebben jullie over als het gas en licht uit valt :P
Wij kunnen in ieder geval het huis nog verwarmen met kolen en turf.

Lonneke
Berichten: 847
Lid geworden op: 06-12-2009 15:42

Bericht door Lonneke » 13-12-2009 13:02

Whahaha:P

Tja, als het elektrisch hier uitvalt, dan wordt het nog een extra trui en met een deken op de bank :P Ook geen straf (A)
Geen water hebben is erger, kun je de wc niet doortrekken :?

SubRosa
Site Admin
Berichten: 10484
Lid geworden op: 04-12-2009 17:34

Bericht door SubRosa » 13-12-2009 13:12

Als de verwarming uit zou vallen, zou dat m'n minste probleem zijn. Idd dan trek ik wel iets warms aan. Ik heb de verwarming nog steeds maar mondjesmaat aan. Gisteren 21 graden in de woonkamer zonder verwarming. Heerlijk die ramen op het Zuiden! lol

Maar als de elektriciteit uitvalt sta je wel raar te kijken. Dan kun je dus echt niks meer. Geen licht, geen internet, geen tv, geen muziek, geen oven, geen kookplaat, etc.

Dat wordt dan in het donker op de bank zitten mediteren vrees ik. roll

Wij hebben dat nog niet zo lang geleden gehad. En uitgerekend op een woensdagmiddag toen ik vrij was. Het heeft ca. 1,5 uur geduurd. Gelukkig was het overdag, en net voor het eten (klaarmaken) weer opgelost. Maar ik was echt helemaal onthand. Gelukkig vond ik nog ergens een oud MP3-spelertje met batterijen!

sisterirma
Berichten: 5671
Lid geworden op: 05-12-2009 13:46

Bericht door sisterirma » 13-12-2009 14:06

De electriciteit uitvallen komt hier regelmatig voor. In sommige streken kan het dagen duren voordat het weer aangesloten is. Een vriendin van mij heeft een keer 5 dagen zonder electriciteit gezeten net nadat ze uit het ziekenhuis kwam na de geboorte van haar zoontje. En dat was net rond kerst.
Vandaar dat ik nu ook een gasfornuis heb en met een open haard kunnen we de warmte in huis krijgen. Kaarsjes en gaslampen er bij en we kunnen ons vermaken met lezen of spelletjes doen. Ook gezellig :lol:
Het komt steeds dichterbij het kerst stalletje :P

Peetje
Berichten: 2321
Lid geworden op: 05-12-2009 13:03

Bericht door Peetje » 13-12-2009 14:23

Hahahaha, dat hebben we hier ook een keer gehad dat de stroom 2 uur was uitgevallen. Ik wist niet wat ik moest gaan doen, dus toen ben ik maar een middagdutje gaan doen zzzz :lol:

Lonneke
Berichten: 847
Lid geworden op: 06-12-2009 15:42

Bericht door Lonneke » 13-12-2009 15:27

Gelukkig heb ik een lading kaarsen in huis, aansteker erbij, heb ik soort van licht. MP3speler doet het ook altijd, dus vermaak me wel! En anders inderdaad vroeg naar bed :P

Plaats reactie